Strona o przedmiocie

O przedmiocie

O przedmiocie podstawy programowania

Przedmiot ten ma za zadanie nauczyć pierwszo i drugorocznych informatyków podstaw programowania w języku C/C++ oraz w drugiej klasie w Pascalu.

Pod pieczą pana Juliusza Kobylanki świeży informatycy uczą się programować proste rzeczy takie jak podstawowe obliczenia arytmetyczne, kalkulatory, wyszukiwanie wartości maksymalnej oraz minimalnej, warunki, przełączniki oraz przypadki, pętle i bardzo wiele innych tego typu programów.

Z początku nie będzie to nic ekscytującego, ot proste algorytmy w programie ELI2. Dopiero gdy nabierzecie trochę doświadczenia zaczną się poważniejsze rzeczy w języku C++, a wtedy poczujecie smak prawdziwego programowania. Na początku nie wolno się do tego zrazić, nauka programowania jest tak samo trudna jak nauka każdego innego języka np. obcego, ale gdy już się pojmie podstawową składnię i dyrektywy można zacząć się bawić w programowanie bardziej złożonych rzeczy.

Prawdziwa trudność przyjdzie wraz z Delphi7 oraz Pascalem, gdyż jako język w głównej mierze obiektowy, będzie on trudniejszy do opanowania przez jego złożoność. Ale jeżeli pojmiecie podstawowe rzeczy jakie wiążą się z tym językiem nie będzie dla was niczym trudnym programować i w tym języku, a efekty waszej pracy w postaci programu który nie wygląda jak wyciągnięty ze starych komputerów pracujących jeszcze na DOS'ie będą bardzo satysfakcjonujące, osobiście gdy pierwszy raz zrobiłem program w którym mogłem klikać w utworzone przez siebie przyciski i oglądać co się z nim dzieje, było to bardzo satysfakcjonujące doświadczenie.